poniedziałek, 21 października 2013

Muffiny dyniowe z goździkami i brandy


Za oknami piękna złota jesień, na termometrze ponad 20 stopni, a w domu sezon na dynię. Oglądam ulubiony serial, popijam dyniowy kompot, a w piekarniku pieką się dyniowe muffinki z goździkami i odrobiną brandy. Lubię dodatek alkoholu do ciasta. Jedna łyżka wystarczy żeby wzbogacić smak, mimo że nie procenty nie będą wyczuwalne. Oczywiście oprócz goździków można dodać cynamon czy całą mieszankę przyprawy do pierników. Ja po prostu miałam tylko goździki, i to w całości, a z braku moździerza utłukłam je tłuczkiem do mięsa, zawijając wcześniej w folię. Trzeba sobie jakoś radzić. Wracając do alkoholu - wiecie, że jeśli zabraknie Wam proszku do pieczenia, dodatek alkoholu (nieważne jakiego) sprawi, że ciasto urośnie? Nie sprawdzałam tej metody osobiście, ale słyszałam o niej w znanym programie popularnonaukowym, więc chyba jest wiarygodna. Miłego wieczoru i udanego pieczenia ;)

Składniki:


4 jajka

3/4 szklanki oleju
1 łyżka brandy
2 szklanki startej dyni
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 zmielonych goździków

Wszystkie składniki wsypujemy do miski i miksujemy na małych obrotach. Rozdzielamy ciasto do foremek (wyszło mi 20 babeczek) i pieczemy 20 min w temp. 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz