wtorek, 6 sierpnia 2013

DIY: Babeczkowy słoik




Haftu krzyżykowego nauczyłam się mając 8 lat i od tamtej pory, chociaż rzadko używam tej techniki, mam do niego swoisty sentyment. Jednak nie dla mnie wyszywanie wielkich obrazów, wolę małe wzory, które można wykorzystać zdobiąc przedmioty codziennego użytku. Ciągle przychodzą mi do głowy nowe pomysły na uwspółcześnienie haftów, dlatego możecie się tu spodziewać haftowanych przedmiotów, które wcale nie będą kojarzyć się Wam z Waszymi babciami. 

Jako że trwa babeczkowy tydzień, główną rolę gra oczywiście babeczka. Ozdobiłam nią zwykły słoik, który teraz może służyć jako efektowny pojemnik na drobiazgi. 

Wzór znalazłam w internecie i trochę go uprościłam. Rysowanie go zajęło mi więcej czasu niż haftowanie i oklejanie razem. 

 Do ozdobienia słoika trzeba przygotować:

słoik z wieczkiem
kanwę
mulinę w kolorach: różowym, ciemnozielonym, białym, żółtym, jasnozielonym i czarnym
igłę
watę
klej
nożyczki
wstążkę o szerokości 5 mm

Haftujemy babeczkę. Tak wygląda przed dodaniem konturów:


A tak po:


Wycinamy koło o średnicy o 6-7 mm większe od wieczka słoika, pamiętając przy tym, żeby haft był dokładnie na środku koła. Z waty odrywamy okrągły kawałek wielkości wieczka. 


Przyklejamy watę do wieczka. Koło z kanwy nacinamy co kawałek na długość ok. 5 mm. Brzegi przyklejamy do brzegu wieczka. Odcinamy nadmiar materiału.


Brzeg oklejamy wstążką. Gotowe!

Taki słoik możemy postawić w kuchni i przechowywać w nim foremki do babeczek...


... lub wrzucić do niego nici, a do wieczka powbijać szpilki i igły.


Macie inne pomysły? A już jutro kolejne babeczkowe diy ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz