sobota, 12 lipca 2014

Bawełniane woreczki na drobiazgi


W paczce, którą przygotowałam na wymiankę (więcej TUTAJ), znalazły się także bawełniane woreczki, oczywiście uszyte z materiału w róże. Wewnątrz mają zieloną podszewkę, są wiązane satynową wstążką w groszki, przewleczoną przez tunel. W taki sam sposób powstały wielkanocne zajączki, które uszyłam jako opakowania na prezenty dla najmłodszych TUTAJ

Można ich używać na wiele różnych sposobów, przydadzą się także podczas wakacyjnych wyjazdów. Do tych większych można zapakować bieliznę. Dobrym pomysłem jest wtedy zabranie ze sobą dwóch sztuk: jednego na czystą, a drugiego na brudną. Do małych wkładamy np. biżuterię. A kiedy wsypiemy do woreczka trochę potpourii, otrzymamy pachnącą ozdobę do szafy lub torebki.

Potrzebujemy:

- 2 kawałków materiału - u mnie bawełna (lub 1 jeśli chcemy zrezygnować z podszewki)
- satynową wstążkę (sznurek)
- nici
- maszynę do szycia
- nożyczki
- szpilki
- agrafkę
- miarę krawiecką / linijkę

Wymiary:

Wielkość i kształt woreczków zależą oczywiście od nas. Pamiętajmy tylko, że jeśli chcemy uzyskać gotowe woreczki w konkretnym rozmiarze, musimy dodać ok. 5 cm u góry (obszycie + tunel) i po 1 cm po bokach i na dole (szwy). 

Długość wstążki to u mnie 4-krotna szerokość gotowego woreczka.

Wykonanie:


Z obu materiałów wycinamy po 2 prostokąty. Te na podszewkę powinny być o ok. 1 cm po bokach i 1 cm na dole mniejsze niż te wierzchnie (inaczej nie włożymy gotowej podszewki do środka).


Składamy oba kawałki tkaniny wierzchniej prawą stroną do środka i spinamy brzegi szpilkami.


Zszywamy z trzech stron na maszynie. Otwarta zostanie tylko górna część naszego worka.


Tak samo postępujemy z podszewką.


Wywracamy worek z wzorzystego materiału na prawą stronę. 5 cm od górnego brzegu wyszywamy dziurki na tunel. Muszą być na tyle wysokie, żeby przeszła przez nie wstążka. Tę część można zrobić też na początku, przed zszyciem obu kawałków. Ja po prostu o tym zapomniałam, ale bez większych problemów można to zrobić na tym etapie. Pamiętajmy tylko, żeby nie zszyć przy okazji obu kawałków tkaniny ;)


Wkładamy podszewkę do środka worka (nie wywracamy jej!).


Zaginamy do środka obie warstwy materiału (wierzchnią i podszewkę) i spinamy szpilkami. 


Obszywany naokoło. 


Teraz robimy tunel. Zaginamy do środka całą górną krawędź w taki sposób, aby mieściły się w nim na wysokość wyszyte dziurki.


Ponownie obszywamy naokoło.


Ostrożnie rozcinamy dziurki. Najlepiej zrobić to od razu po ich wyszyciu, ale ja notorycznie o tym zapominam ;)


Nasz woreczek jest w zasadzie gotowy. Teraz zajmiemy się wstążką.


Układamy wstążkę prawą stroną do góry. Do boku przypinamy agrafkę.


Przekładamy wstążkę przez dziurkę i przewlekamy przez cały tunel, popychając agrafkę.


Wyciągamy koniec wstążki przez drugą dziurkę. Gotowe!

3 komentarze:

  1. Ale fajny woreczek :) I kursik bardzo czytelny. Dziękuję i mam nadzieję skorzystać w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. woreczki są super, ale na razie nie mam jeszcze pomysłu na ich wykorzystanie

    OdpowiedzUsuń