czwartek, 2 stycznia 2014

Opaska z plecioną kokardką


Zrobiłam ją dla Zuzi, ale już wybieram kolory dla siebie ;) Do wykonania takiej prostej opaski można wykorzystać mnóstwo rzeczy: satynową wstążkę, rypsową tasiemkę, pasek sztucznej skóry lub kolorowej bawełny. Ja specjalnie w tym celu zrobiłam zwykłe bransoletki przyjaźni. Ciekawy efekt uzyskałam używając cieniowanej muliny. Do tego gumka i gotowe!


Przygotujmy:

ok. 50 cm 5-mm gumki*
2 plecione bransoletki przyjaźni (opcjonalnie wstążki itd.) o długości 9 i 3 cm (bez węzłów)
igłę
nici w kolorze plecionki/wstążki...
nożyczki

*Zmierzcie ciasno obwód głowy dziecka (lub swojej) i dodajcie ok. 1 cm na zszycie. Gumka nie może być ani zbyt luźna, ani zbyt opinać głowy. Można też zmierzyć obwód gotowej opaski.


Gumkę przycinamy do odpowiedniej długości i zszywamy końce.


Z bransoletek odcinamy węzły.


Końce dłuższego kawałka zaginamy do środka i zszywamy.


Przyszywamy do gumki w miejscu jej zszycia.


Krótszy kawałek nakładamy prostopadle na środek kokardki, końce zaginamy pod spód i zszywamy. Zamiast nici można oczywiście użyć kleju, ale szycie jest bardziej trwałe. Spód kokardki można zabezpieczyć przyklejając np. mały kawałek filcu.





opaska - diy
bluzeczka - f&f

Zuzia wyjątkowo nie chciała dzisiaj współpracować. Nie ma się co dziwić, rano wyszedł jej nowy (czwarty już) ząb. Trochę się przez niego wycierpiała przez ostatni tydzień. Nie martwcie się, nie męczyłam jej zbytnio - zrobiła sobie tylko krótką przerwę w lekturze ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz