czwartek, 20 marca 2014

Prezent po męsku zapakowany


Wybieranie prezentów jest dla mnie zawsze bardzo dużym wyzwaniem. Niezależnie od okazji spędza mi sen z powiek. A że zazwyczaj robię to na ostatni moment, często nie jestem do końca zadowolona. Tym razem dobrze wiedziałam, co kupić. Mój młodszy brat mówił mi o tych książkach już jakiś czas temu. Mam pewność, że prezent naprawdę mu się spodoba. Swoją drogą bardzo się cieszę, że to właśnie książki. Ludzie jakoś coraz mniej teraz czytają...

Problem stanowiło natomiast zapakowanie go. Od zeszłego roku nie mogę patrzeć na sklepowe ozdobne torebki. Sama wolę z bijącym sercem rozrywać papier, a nie od razu widzieć, co jest w środku. Poza tym to dobra okazja, żeby wykazać się kreatywnością. Zamiast pójść do sklepu po gotowy papier pakunkowy, zajrzałam do mojego pudła i wyjęłam kawałek szarego papieru, zielony papier do scrapbookingu w celtyckie wzory i kartkę czarnego z kolorowego bloku rysunkowego. Efekt bardzo mi się podoba. Pasuje i do osoby obdarowanej, i do zawartości paczki.

Wykonanie jest bardzo proste. Wystarczy przygotować:

- kawałek papieru, w który zawiniemy prezent
- 2 kartki formatu A4, każda w innym kolorze
- gilotynę (dzięki niej paski będą równe, ale wystarczą nożyczki)
- taśmę klejącą
- nożyczki


Papier pakunkowy przycinamy do odpowiednich rozmiarów.


Pakujemy prezent. Boki sklejamy taśmą.


Z dłuższego brzegu kolorowego papieru ścinamy po 4 paski szerokości 5 mm. Jeśli będą za krótkie, ścinamy większą ilość i sklejamy taśmą. Mają owinąć całą paczkę.


Układamy 2 pary pasków naprzemiennie, owijamy nimi paczkę i przyklejamy z boku taśmą.


Kolejny pasek układamy prostopadle do poprzednich i przeplatamy go przez nie jak na zdjęciu. Owijamy nim prezent w poprzek i przyklejamy.


Tak samo postępujemy z resztą pasków. Jeszcze lepszy efekt można uzyskać, przeplatając poprzeczne paski na bazie kontrastu, odwrotnie niż ja to zrobiłam, tzn. zielony pasek nakładając na czarny, a nie pod. Zorientowałam się, kiedy przykleiłam pierwszy i nie chciałam już nic zmieniać.


Wzorzysty papier do scrapbookingu był na tyle sztywny, że wycięłam z niego jeszcze zakładkę. Będzie idealnym dopełnieniem zawartości prezentu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz